SCORA عضو میپذیرد


سلام به همه ی شما دوستان عزیزم
من سارا زمانی افیسر جدید کمیته بهداشت باروری و ایدز(اسکورا) هستم و امیدوارم حال همتون خوب باشه  .
اول از همه خواستم یک توضیح مختصری داده باشم در مورد فعالیت های این کمیته و بعد در صورت تمایل میتونید فرم عضویت که لینکش همین هستش و در اخرم  اومده رو پر و ما رو خوشحال کنید تا بتونیم با کمک همدیگه به اهداف اسکورایی برسیم.
پ.ن: از دوستانی هم که از قبل عضو کمیته اسکورا بودند خواهشمندم این فرم رو دوباره پر کنن.

 توضیحات در ادامه مطلب
   
فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های دانشجویان پزشکی یا به اختصارIMSA بیش از ۶۰ سال است که به عنوان یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO) تحت نظر سازمان ملل متحّد فعّالیت‌ نموده و عملاً به عنوان بازوی دانشجویی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در علم طب شناخته می‌شود. در این فدراسیونانجمن­های دانشجویان پزشکیاز هر یک از کشورهای عضو، که عملاً شبکه‌ای از دانشجویان پزشکی در دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی آن کشور هستند با فدراسیون در ارتباط بوده و چنین ساختاری منجر به شکل‌گیری سازمانی گسترده از دانشجویان پزشکی در جهان ‌گردیده است. IMSA علی‌رغم گستردگی بسیار، تنها به صورت دانشجویی اداره می شود و از ابتدای تأسیس تا کنون با بیش از ۱۰۰ کشور عضو فعالیت‌های خود را دنبال می‌نماید. مهم‌ترین هدف این فدراسیون توانمندسازی دانشجویان پزشکی در حوزه‌های علمی، فردی، اجتماعی و در یک کلام پرورش پزشکانی دانشمند است که پیش از ورود به جامعه‌ و آغاز طبابت، از نزدیک تجربه‌ی مدیریت مسائل اجتماعی و رودررو شدن با چالش‌های جامعه را کسب کرده باشد.
از جمله‌ حوزه‌های فعّالیتی که فدراسیون در آن‌ها تمرکز زیادی داشته و هر ساله تعداد بی‌شماری فعّالیت و برنامه متنوّع در آن‌ها طرح‌ریزی و اجرا می شود، می‌توان به آموزش پزشکی(اسکومی)، حقوق بیمار و صلح(اسکورپ)، بهداشت باروری و ایدز(اسکورا)، سلامت عمومی(اسکوف) و تبادل کوتاه‌مدّت دانشجویان پزشکی بین کشورهای عضو به منظور آشنا شدن با چالش‌های آموزشی(اسکوپی) و پژوهشی(اسکوری) نظام‌های سلامت در اقصی‌نقاط دنیا اشاره کرد.
کمیته تخصصی بهداشت باروری و ایدز (Standing Committee on Reproductive Health including AIDS) یکی از کمیته های تخصصی فدراسیون بین المللی انجمن های دانشجویان پزشکی جهان (IMSA) است که با هدف پژوهش و اطلاع رسانی و افزایش آگاهی در زمینه بهداشت باروری و مسائل مربوط به آن راه اندازی شده است.  در راستای این مهم پروژه هایی با محوریت مسائل مرتبط با باروری و بیماری های موثر برآن ازجمله HIV/AIDS و بیماری های منتقله از راه جنسی و حتی بیماری های پستان تعریف می شود.
در ایران نیز این کمیته بنا دارد با انجام طرح های مرتبط با وضعیت بهداشت باروری و ایدز درکشور زمینه مناسب برای انجام پژوهش هایی با این عنوان و همچنین ارتقا دانش و کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماری های ذکر شده را فراهم سازد.
اینکIMSA-IRAN SCORA  به عنوان یک سازمان متشکل از پزشکان آینده در راستای گسترش فعالیت های خود و با تاکید بر اهمیت بهداشت باروری بر سلامت جامعه از شما دوستان عزیز دعوت به همکاری می کند. امیدواریم حضور فعالانه شما ما را در دستیابی به اهداف گرانقدر سازمان یاری نماید.
شعار اصلی SCORA :
“The only way of fighting AIDS and STI is through prevention. The only way of prevention is through education.”
نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 شهریور 1393 ساعت 10:08

این کمیته چه کارایی انجام میده ؟؟؟؟فعالیتاش چطوریه؟؟؟؟

omid fa جمعه 7 شهریور 1393 ساعت 14:51

کمیته های دیگه که مربوط به بخش های دیگه پزشکی باشه وجود داره یا نه؟!

بله وجود داره٬ ولی من اطلاع دقیقی ندارم

دوستانی که دقیق میدونن لطفا جواب بدن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.