ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به خبر درج شده در یکی از روزنامه ها، در خصوص اعتراض دانشجویان پزشکی به امتحان علوم پایه و پیش کارورزی، اعلام نمود رعایت مقررات آموزشی موجب بهبود خدمات سلامت کشور می گردد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دکتر طاهره چنگیز دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت اظهار داشت متاسفانه چندی است مساله مردود شدن در آزمونهای گروه پزشکی، به عنوان ظلمی در حق دانشجویان مردود شده تلقی می شود. این در صورتی است که دانش آموختگان پزشکی، پس از طی همین آزمونها به عنوان افراد صاحب صلاحیت برای به دست گرفتن مقدرات سلامت مردم شناخته می شوند و از این رو، جدیت درمورد کسب حداقل دانش لازم برای طی این مراحل، نه تنها مسئولیتی آموزشی (مشابه مسئولیت تمام مراکز آموزشی در برابر اعطای تاییدیه تحصیلی به دانش آموختگان)، بلکه وظیفه ای اخلاقی و ملی است.
وی بیان نمود مساله واگذاری آزمون به قطبهای آموزشی در سال 1393، یکی از تصمیم های وزارت برای تمرکز زدایی بوده و قاعدتا این مساله با توجه به مشخص و یکسان بودن منابع آزمون نباید باعث نگرانی دانشجویان باشد. در آزمون اسفند 93، با استفاده از روشهای علمی آماری، و با استفاده از سوالات یکسان در همه قطبها به عنوان سوال تراز، برای هر فرد نمره تراز کشوری محاسبه و حد نصاب قبولی یکسان بر مبنای نمرات تراز کشوری تعیین گردید. به این ترتیب تفاوت دشواری آزمون در قطبها تاثیری در مردود شدن بیشتر دانشجویان در برخی قطبها نداشته است.
دکتر طاهره چنگیز اضافه کرد نظر به مسئولیت وزارت بهداشت در قبال سلامت جامعه، و برای اطمینان از کفایت و صلاحیت علمی و مهارتی دانش آموختگان، انتظار می رود دانشجویان و کلیه مسئولین ذیربط با نگاهی مثبت به آزمونهای تضمین کیفیت آموزش، بپذیرند که ارفاق نمره قبولی نه کمک به دانشجو و نه کمک به مردم است، بلکه متزلزل ساختن مقررات آموزشی، نتیجه ای جز هرج و مرج در ارائه خدمات و قانون گریزی دانشجویان در زندگی آینده نخواهد داشت که بالطبع نتایج زیانباری نیز برای سلامت کشور خواهد داشت.
وی در پایان خاطرنشان کرد انتظار می رود منافع درازمدت مردم و بیمارانی که قرار است توسط این افراد درمان شوند، در اولویت قرار گیرد. بدیهی است با جدیت بیشتر در پایبندی به تضمین حداقلهای دانش و مهارت، همه دانشجویان که مسلما استعداد کافی دارند، همت و تلاش بیشتری نیز برای یادگیری خواهند داشت و نهایتا پزشکانی حاذق تر در خدمت جامعه قرار می گیرند.