ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
تعداد |
مبحث |
|
6 |
شریان و ورید |
1 |
2 |
تنفس |
2 |
12 |
Urogenital |
3 |
9 |
گوارش |
4 |
10 |
سر و گردن |
5 |
12 |
عصب |
6 |
سوالات هر فصل میتواند 1 یا 2 عدد کم یا زیاد شود
در رابطه با تغییرات نمرات میان ترم:
حداکثر 1 نمره کم شدید و یا حداکثر 3 نمره اضافه
زیرا که کلید یکی از سوالات اشتباه و دوسوال هم 2گزینه ای بوده اند
تعداد |
منبع |
مبحث |
|
20 |
کل درسنامه |
قلب |
1 |
14 |
کل درسنامه |
تنفس |
2 |
8 |
جزوه دکتر ربیعی |
کلیه ، آدرنال و عروق بزرگ ناحیه شکم |
3 |
6 |
جزوه دکتر ربیعی |
پانکراس و طحال |
4 |
5 |
درسنامه 12 صفحه ای |
لگن |
5 |
*25 |
مباحث سر کلاس (جزوه) |
مابقی لگن و پرینه |
6 |
|
*5 سوال از این قسمت را استاد بهرامیان طرح خواهند کرد(از مبحث جلسه آخر)
امتحان پایان ترم 8 نمره خواهد بود و 12 نمره مربوط به Quiz ها.
۲a kon sa@ ۴ biad. Man dg miram. Mr۳۰. Cu
ترجمه متن بالا: دعا کن ساعت ۴ بیاید. من دیگر میروم. مرسی. به امید دیدار
اگر این پیام را بیست سال پیش میدیدیم تصور میکردیم یا کُدی نظامی است یا رمز جاسوسی؛ اما الان راحت میتوانیم آن را در پیامکهای گوشی همراه بخوانیم. آیا زبان پارسی در خطر نیست؟
در طول تاریخ ایرانزمین، نقاط عطفی وجود دارد که هر یک میتوانست زبان فارسی را به نابودی و فراموشی بسپارد، اما اینچنین نشد؛ از حملهی اعراب گرفته تا یورش مغولان و سپس بازشدن پای غربیان به سرزمینهای پارسیزبان که هر کدام به تنهایی این توان را داشتند تا بر زبان فارسی تأثیر ویرانگر بگذارند، اما پارهای دلایل باعث شد زبان فارسی از تمام این تهدیدها فرصت بسازد و همچنان به مثابه زبان اصلی ایرانیان وسیلهی ارتباط در حوزههای گوناگون اجتماعی، سیاسی، علمی، هنری و ادبی باقی بماند.
مهمترین و اصلیترین دلیلی که تاکنون موجب ماندگاری و نامیرایی زبان فارسی شده، وجود ادبیات غنی و ریشهدار فارسی است.
جهان کردهام از سخن چون بهشت / از این بیش تخم سخن کس نکشت
بسی رنج بردم در این سال سی / عجم زنده کردم بدین پارسی
چنان نامداران و گردنکشان / که دادم یکایک از ایشان نشان
همه مرده از روزگار دراز / شد از گفت من نامشان زنده باز
بناهای آباد گردد خراب / ز باران و از تابش آفتاب
پی افکندم از نظم کاخی بلند / که از باد و باران نیابد گزند
بدین نامه بر عمرها بگذرد / بخواند هر آن کس که دارد خرد
نمیرم از این پس که من زندهام / که تخم سخن را پراکندهام
هر آن کس که دارد هش و رأی و دین / پس از مرگ بر من کند آفرین
به هر روی هرگونه دخل و تصرف در خط پارسی تبعاتی جبرانناپذیر دارد که میتواند بر دیگر بخشهای فرهنگی، سیاسی و علمی کشور تأثیر بگذارد و نگهداری و پاسداری از زبان و ادبیات پارسی بایندهی یکایک پارسیزبانان، بهویژه نویسندگان و شاعران پارسیزبان است که همگی پور فردوسی پاکزادند. حالا کی به فردوسی آفرین میگه؟
رهبر انقلاب: من خیلى نگران زبان فارسىام؛ خیلى نگرانم ... ما در کانون زبان فارسى، داریم زبان فارسى را فراموش میکنیم؛ براى تحکیم آن، براى تعمیق آن، براى گسترش آن، براى جلوگیرى از دخیلهاى خارجى هیچ اقدامى نمی کنیم.
این زبان تو را می خواند...
دو تا خبر:
1. دکتر پورشاه نظری چهارشنبه(پس فردا) ساعت 8 (حدوداً) سوالات امتحان میان ترم (فیزیولوژی سلول) رو حل و بررسی میکنن، محلش هم احتمالا کلاس 23 هست. حضور هم که البته اختیاری! ولی بی تاثیر نیست.
2. بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر فعالیت یک سامانه بارشی تا اوایل روز سهشنبه می باشد. بارش برف، باران مه آلودگی در اکثر مناطق استان بهویژه در نواحی غرب، جنوب، مرکز و شرق مشاهده میگرد؛ لذا امتحان تربیت بدنی استاد عسکری(که مقرر شده بود فردا سه شنبه مورخ 1392/10/17 برگزارشود) ملغی و زمان امتحان متعاقبا اعلام خواهدشد.